Rabu, 14 Mac 2012

Dakwah 21:Ummati,Ummati..

Rasulullah S.A.W called for us on his deathbed...yes..he called us!

Wahai Umat Muhammad!Sudahkah engkau bersedia?
Wahai Umat Muhammad!Apakah engkau sudah bersedia?
Bersediakah engkau umat Muhammad untuk menghadapi saat-saat akhir dunia ini?
Sedarkah engkau wahai Muhammad,Dunia ini sudah TUA,terlalu tua.
Bangunlah,Bangkitlah wahai Saudara  seakidahku.
Sedarlah daripada Fatamorgana Dunia yang telah menghanyutkan dikau.

Apakah kau Lupa?
Wahai Umat Muhammad,Ingatlah setiap Titis Darah dan Peluh yang mengalir.
Setiap Pengorbanan yang dilakukan golongan sebelum kamu.
Adakah kau Lupa?
Wahai Umat Muhammad,Adakah kau telah lupa perjuangan Habibullah?Taktala kematian menjemputnya,apakah kau sudah lupa ungkapan keramat itu?
Ummati,Ummati,Ummati..

Sedarlah Wahai Umat Muhammad,Siapakah engkau disisinya taktala ini?
Adakah engkau seorang Mujahid yang membela Tauhid,mengejar Syahid?
ataupun sebaliknya?

Fikir-fikirkanlah wahai saudara seakidah yang aku sayangi.
Kadang-kadang hati aku ini Menangis,Merintih
Aku Dambakan agar diri ini berpeluang untuk berjumpa dengan Kekasih Allah itu.
Berpeluangkah aku hamba yang hina lagi jahil untuk berada disisimu 
wahai Rasulullah diakhirat kelak?

Ya Allah,Rabbul Alamin!Ampunilah kesalahan dan dosaku selama mana aku berada dibumi ciptaan-Mu ini.AMIN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen anda sekiranya mempunyai sebarang pendapat.


Terima kasih kerana sudi membaca entri ini
Semoga dapat memberi manfaat dalam kehidupan seharian